Mentoring Early-Career Faculty Researchers Is Important—But First “Train the Trainer”

מאמר שפורסם ב Academic Medicine מספק תובנות לגבי השורשים ההיסטוריים והאתגרים העכשוויים של חונכות ומנטורים באקדמיה. במאמר מוצגות אסטרטגיות מעשיות לשיפור מיומנויות מנטורים ולטיפוח אקלים מוסדי תומך. נקודת המוצא היא שמנטורים ממלאים תפקיד מרכזי בקידום ההצלחה ושביעות הרצון של חוקרי סגל זוטר. עבור מנטורים באקדמיה, המאמר יכול לשמש כמדריך חשוב בהתמודדות עם המורכבות של חונכות באקדמיה ולהבהיר את תרומת המנטורים לצמיחתו של כוח עבודה מחקרי מגוון ומשגשג.

— 1 —

המאמר הקצר מספק מידע של התפקיד המכריע של חונכות ברפואה אקדמית, תוך הסתמכות על התייחסויות היסטוריות ומחקרים עכשוויים. השורשים ההיסטוריים של חונכות, שמקורם ביוון העתיקה ומודגמים על ידי הדמות "מנטור" באודיסאה של הומרוס, הניחו את הקרקע להבנת חשיבותה המתמשכת. המאמר גם מרחיב על ההקשר העכשווי, תוך שימת דגש על התפקיד המרכזי שממלאים המנטורים בהצלחתם ושביעות רצונם של חוקרי סגל זוטר. המחקר על תוכנית לפיתוח קריירת מחקר מונחה עבור חוקרי סגל זוטר מדגים את ההשפעה החיובית המתמשכת שלה על פרודוקטיביות ויכולת גיוס המענקים של המשתתפים.

המאמר מזהה אתגר משמעותי העומד בפני המוסדות האקדמיים – המחסור במנטורים מיומנים מתחום המחקר וחוסר תשומת לב מספקת לאקלים המוסדי התומך בחונכות. המחברים מציעים מסגרת דו-כיוונית לפיתוח מנטור, המתייחסת הן ליכולות הפרט והן לאקלים המוסדי. המסגרת מציגה גישה מקיפה לפיתוח דמות של מנטור באקדמיה. המחברים טוענים שיש להעריך בקפדנות את האפקטיביות של תוכניות פיתוח של מנטורים, תוך דגש על הצורך בכלים אמינים למדידת תוצאות. המדדים המוצעים למדידת ההשפעה של תכניות פיתוח חונכים כוללים בחינה של תוצאות החונכים הבודדים ועד ליעילות התוכניות והמדיניות המוסדית.

מחברי המאמר קוראים לפיתוח מסגרת מוכחת, המשלבת אלמנטים אינדיבידואליים ומוסדיים כאחד, כדי להגביר את הכשירות, הפרודוקטיביות והשימור של כוח עבודה מחקרי מגוון. הקריאה לפיתוח מסגרות מנטורית ובחינתם תוך הערכה קפדנית נועדה לשיפור שיטות החונכות באקדמיה וטיפוח סביבה תומכת לצמיחה מקצועית. מאמר זה משמש כמשאב למוסדות לטובת קיום תוכניות חונכות מוצלחות ותורם באופן משמעותי לשיח המתמשך על פיתוח חונכים במסגרות אקדמיות.

— 2 —