Career benefits associated with mentoring for mentors: A meta-analysis

בספרות המחקרית יש התמקדות ביתרונות של תוכניות מנטורים למונחים והתעלמות מיתרונותיהן למנטורים, במיוחד במסגרות אקדמיות. המאמר מרחיב את היריעה ומספק תובנות חשובות למנטורים באקדמיה ומבהיר את היתרונות הפוטנציאליים לקריירה הנובעים מהדרכת עמיתים זוטרים. ידע זה לא רק משפר את איכות החונכות אלא יכול לתרום לפיתוח שיח נרחב על פיתוח תוכניות חניכה באקדמיה.

— 1 —

הסקירה המטה-אנליטית הנפרשת במאמר מבהירה את היתרונות וההשפעות של תהליכי חניכה על הקריירה של המנטורים. המאמר בוחן את היתרונות למנטורים תוך התייחסות לפער בולט בספרות הקיימת שהתמקדה בעיקר ביתרונות עבור בני חסות. הסקירה מאפשרת לסווג  את תפקידי המנטורים בתמיכה בקריירה, תמיכה פסיכו-סוציאלית וכמודל לחיקוי. המחקר משער קשרים חיוביים בין חוויות חונכות, מתן פונקציות חונכות שונות ואיכות קשרי חונכות עתוך השפעה חיובית על הקריירה של החונכים.

המחקר מבקש לתרום תובנות חשובות הן לחוקרים והן לאנשי מקצוע. הממצאים מבהירים את היתרונות הפוטנציאליים שמפיקים המנטורים מתפקידיהם, ומאפשרים הבנה טובה של חשיבות ההדרכה והסיוע בגיוס מנטורים מחויבים. בנוסף, התוצאות של מטה-אנליזה זו מאפשרות לקדם דיונים תיאורטיים על המניעים והרווחים בקריירה הקשורים בהנחייה, לטפח הבנה עמוקה יותר של המורכבות הגלומה ביחסי חונך-מנטור.

— 2 —