So You Want to Be a Dean? Ask Yourself These 5 Questions

מתלבטים עם לקחת על עצמכם את תפקיד הדיקן? Caryn Beck-Dudley, Stephanie Bryant ששימשו כדיקנים במספר פקולטות למנהל עסקים חשבו על חמש שאלות שכדאי  לשאול את עצמכם כדי לבדוק אם התפקיד מתאים לכם.

דיקנות היא תפקיד מאתגר עם אופי תובעני. לפני הכניסה לתפקיד מומלץ לכל מי שמתלבט.ת לשאול את עצמם מדוע הם מעוניינים לתפקיד.

השפעה: להיות דיקן זו הזדמנות אמיתית להשפיע ולעורר השראה להצלחה. עזרה לסטודנטים, לסגל ולצוות להשיג את מטרותיו יכולה להיות זכות משמעותית.

מערך מיומנויות: להיות פרופסור או חוקר.ת מצליח.ה לא מבטיח הצלחה כדיקן. התפקידים השונים דורשים מיומנויות שונות, ולמרות שניסיון בפקולטה הוא בעל ערך, יש לקחת בחשבון גורמים אחרים כשבוחרים להתמודד עם תפקיד הדיקן.

גיוס כספים: דיקנים מרבים להשקיע בבניית קשרים בתוך הקהילה העסקית ובגיוס כספים לפקולטה. אמנם אין צורך בניסיון קודם, אך נכונות לפתח מיומנויות גיוס כספים ולעבוד עם משאבי האוניברסיטה היא חיונית.

מבנה אדמיניסטרטיבי: לכל פקולטה או בית ספר יש את המבנה האדמיניסטרטיבי שלו. כדיקן לעתיד, חשוב להבין את רמת האחריות והסמכות שיעמדו לרשותך. בדקו האם ברצונכם להוות צינור להחלטות שמתקבלות על ידי רשויות גבוהות יותר או אם אתה מעדיפים יותר אוטונומיה ואחריות.

מסביב לשעון: לדיקנים יש התחייבויות עבודה בשעות הערב ובסופי שבוע, כולל השתתפות באירועים באוניברסיטה ובקהילה, פעילויות לגיוס כספים וייצוג הפקולטה. דיקנים פוטנציאליים צריכים להיות מוכנים להקדיש זמן מחוץ לשעות העבודה הרגילות.

יעדי ההרשמה: עמידה ביעדי ההרשמה מהווה לחץ משמעותי עבור בפקולטות רבות. דיקנים פוטנציאליים צריכים לברר לגבי תפקידם בתמיכה בשיווק ומהי האוטונומיה שלהם בהגדרת יעדי הרשמה. הבנת מערכת התמיכה של המוסד חיונית להצלחה בהיבט זה של התפקיד.

החלטות קשות: דיקנים אחראים לקבל החלטות לטובת האוניברסיטה והפקולטה, גם אם הן אינן פופולריות בקרב הסגל או יוצרות מחלוקת. הסתגלות לצורך בקבלת החלטות קשות יכולה להיות מאתגרת בעת המעבר מתפקיד סגל לתפקיד אדמיניסטרטיבי.

המאמר מעודד דיקנים לעתיד לבקש עצות מהדיקנים הנוכחיים, ללמוד מניסיונם ולקבל נקודות מבט מרובות. למרות האתגרים, התגמול של בניית תוכניות מוצלחות, השראה לסטודנטים וסגל, יצירת קשרים חיצוניים ויצירת השפעה חברתית חיובית נתפסים כסיבות להפוך לדיקנ.ית.

למאמר המלא