Academics and administrators: competitive collaborators

כיצד אפשר לשפר את מערכת היחסים בין הסגל האקדמי לסגל המנהלי? מערכת יחסים שבמקרים רבים נתפסת בעיתיית וכחלק ממאפייני הארגון האקדמי. במאמר שכתבה ד"ר מארי קונווי  (Conway) נחקרו הקשרים בין מנהלים ומנהלות משני הסגלים ומוצעים בו צעדים להפחתת התחרות ושיפור שיתוף הפעולה.

בדרך כלל מחקרים על הובלה באקדמיה מתארים את הקשר בין הסגל האקדמי למנהלי במונחים כמו "קונפליקט" ו"תחרות". בחלק מן המקרים מתוארים הקשיים ביחסים כמאפיין ארגוני. התחושה הדטרמיניסטית העולה מן הטקסטים לא תורמת להתמודדות עם הצורך ההולך והגובר לשיתוף פעולה בין הסגלים. חלק מהקושי נובע משיטות הניהול המקובלת באקדמיה, לצד הגדרות לא ברורות של חלוקת המשימות בין בעלי התפקידים מהסגל האקדמי למנהלי. למרות זאת, ברור שהסגל האקדמי והסגל המנהלי חייבים לשתף פעולה לטובת כלל הארגון. במאמר שכתבה Maree Conway נחקרו הקשרים בין מנהלים ומנהלות משני הסגלים ומוצעים בו צעדים להפחתת התחרות ושיפור שיתוף הפעולה.

מחקרמבקש לשרטט תובנות על היחסים הניהוליים-מנהליים בתוך הפקולטות. איך מתקיים שיתוף הפעולה וכיצד הוא נחווה? האם ישנם גורמים ספציפיים המשפיעים על שיתוף הפעולה?

על מנת לקבל הבנה טובה יותר של הקשרים והגורמים הללו, ערכו החוקרים ראיונות עם דיקנים ודיקניות ומנהלים ומנהלות בכירים במספר פקולטות ואוניברסיטאות בהולנד. הראיונות התרכזו ביחסים ההדדיים, בדרכים לשיתוף פעולה ובדעות ביחס לניהול והתפתחות הפקולטות.

למאמר המלא