כנס רשת- Partnership- מנהיגות חוצת פרופסיות

הכנס החמישי של רשת העמיתים.ות של מובילים.ות באקדמיה

יום רביעי 17.7.2024 – יום חמישי 18.7.2024

להרשמה התחברו את הכניסו פרטים:

מתחילתה של תכנית "מובילים באקדמיה" לפיתוח מנהיגות בכירה בהשכלה הגבוהה, לפני כשש שנים, הובלנו את הרעיון ותפיסת ההפעלה של ה״שותפות האקדמית״ בין המערך המינהלי והאקדמי, הן בהרכב המייצג של העמיתות והעמיתים והן בתכנים ובמסרים בהם עסקנו.

בבסיסה, השותפות האקדמית כתפיסה, לא רק מחדדת את הצורך בתרבות של שירות, שיתוף פעולה, הקשבה וכבוד הדדי בין המערכים, אלא מוסיפה ממד של הוספת ערך מובחנת, משותפת ובזמן אמיתי של כל השותפות והשותפים לקידום מטרות הליבה של המוסד. במילים אחרות, השותפות האקדמית מחדדת את העובדה שכל חברות וחברי הארגון, מכל המערכים, הם אנשי ונשות אקדמיה המכוונים ומכוונות להוציא לפועל את הייעוד המוסדי, ובאופן קונקרטי לסייע לשפר את איכות וכמות התוצר המחקרי, להרחיב ולהעמיק את התרומה החינוכית, להנגיש ולאפשר העברה של ידע מהמוסד האקדמי לפלטפורמות יישומיות שונות ולהגדיל את האימפקט.

בשנים האחרונות, ובוודאי בראייה עתידית, חשיבותה של השותפות האקדמית מתחדדת באופן בולט יותר. זאת נוכח העובדה שקידום משימות הליבה של המוסד האקדמי והמאמץ לשמר את הרלבנטיות שלו בעולם משתנה, מחייבות שיח מתמשך עם תחומי מומחיות ופרופסיות נוספות ומשלימות מעולמות מגוונים. פרופסיות כגון: מחשוב ותקשוב, ביג-דטה ובינה מלאכותית, טכנולוגים ומפעילי מכשור חדשני, פסיכו-פדגוגיה, פדגוגיה דיגיטלית, ניהול קמפיין ולובינג, ניהול קשרי קהילה, השלכות סביבתיות וניהול בר-קיימא, מדידת אימפקט ועוד. פרופסיות אלה, שילכו ויתווספו עם השנים, לצד הפרופסיות המינהליות המתמשכות של כספים, לוגיסטיקה, בינוי, משאבי אנוש, מזכירות אקדמית, מינהלות המחקר ועוד, חייבות לקבל מקום מובנה ושיטתי בפוקוס, בתהליכי הניהול הארגוני ובשיח האקדמי הליבתי.

יחד עם זאת, כמו בכל תהליך של שינוי התפתחות וצמיחה, לצד החשיבות הרעיונית של המהלך יש גם אתגרים רבים בתרגום האופרטיבי שלו לתהליכי עבודה. אתגרים אלו עשויים לבוא לידי ביטוי בהגדרות התפקיד ובמבנים הארגוניים, בתהליכי גיוס וקליטה, העסקה, מנגנונים ארגוניים ופורומים ומסגרות לדיון והחלטה. זאת כיון שאלה מחייבים אימוץ של הגישה בקרב יותר ויותר חברות וחברי סגל ושינוי מתמשך בנורמות, נהלים ותפיסות פעולה קיימות ומושרשות היטב במוסדות. 

בנוסף ואולי גם בבסיס, קיים אתגר ביצירת שותפות אקדמית חוצת מערכים ופרופסיות שלא פוגעת ומערערת על החופש האקדמי הבסיסי – החופש של חברות וחברי הסגל האקדמי לבחור את תחומי העניין שלהן.ם ואת האופן שבו הן.ם בוחרות.ים לעסוק בו.

בכנס הנוכחי ננסה לתת מקום להמשך הצגה שיטתית וביסוס של הרעיון והתפיסה עצמה; להציג כיצד האתגר של ניהול ושותפות חוצת פרופסיות פוגש ארגונים פרופסיונליים מתחומים שונים כמו אמנות על כל מרכיביה, תקשורת, רפואה ואפילו ספורט; נציג, בסיוע של עמיתות ועמיתי הרשת מקרי הצלחה ביישום מנגנונים ארגוניים מבוססי שותפות אקדמית; נאפשר מרחב ושיח להתייעצות וחשיבה על האופן הקונקרטי שבו אפשר להמשיך ולקדם את השינוי ברמה המוסדית ובמערכת ההשכלה ככלל.

 

מעבר לכל, אנו בטוחים ומקווים שהכנס יאפשר, מעבר למהות, גם ״סתם״ להעמיק שיח בין־אישי, קשרים וחברות, שהרי בסוף זה גם מה שמניע לפעולה ולעשייה רלוונטית אישית, מוסדית ורשתית.

בברכת עניין, הנאה וערך,

 

צוות מובילים באקדמיה,

נטע, עינת, יואב ותני.