כנס המנהיגות הראשון – מנהיגות בסביבה משתנה

מנהיגות בסביבה משתנה — כנס‭ ‬הסיום‭ ‬של‭ ‬מחזור‭ ‬א‮׳ והפתיחה‭ ‬של‭ ‬מחזור‭ ‬ב‮׳

ברוכים הבאים לכנס המנהיגות הראשון בתכנית מובילים באקדמיה התכנית היא יוזמה משותפת של המועצה להשכלה גבוהה בישראל ושל קרן אדמונד דה רוטשילד קיסריה

 

ייעודה של התכנית הוא בניית רשת של מובילי שינוי מהמוסדות האקדמיים בישראל שתפעל לקידומה של מערכת מצטיינת וחדשנית התורמת למחקר הבסיסי, למחקר היישומי, לאיכות ההוראה ופיתוח החברה והמשק. מערכות ההשכלה הגבוהה בעולם ניצבות בימינו בפני אתגרים רבים ומגוונים החל מתהליכי הוראה ולמידה חדשים דרך תחרות גוברת על משאבים, ועד שינויים בתפיסות תרבותיות עכשוויות המערערים על מושגי יסוד כגון ״ידע“ ו״למידה“.

נוכח מציאות מאתגרת זו, מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל מנוהלת על ידי אנשי אקדמיה בכירים אשר עיקר עיסוקם והכשרתם הינו מחקר והוראה. העיסוק בניהול ומנהיגות לא מצוי בנתיב הקריטי להתקדמות באקדמיה, ובמקרים רבים נתפס כמטלה המשבשת את הקידום וההתפתחות של אנשי האקדמיה. בנוסף לכך, הידע והמיומנויות אותן רכשו אנשי אקדמיה לא מכשירות אותם, בהכרח, לתפקידי מנהיגות והובלה המאפשרים פיתוח והובלת שינויים הנדרשים לאור אתגרי ההווה והעתיד. מציאות זו, שהייתה כנראה מספקת בסביבה היציבה שאפיינה את המערכת האקדמית בעבר, אינה מספקת עתה נוכח השינויים העולמיים והלוקליים כאחד. ההתמודדות עם המציאות המשתנה מחייבת אימוץ של תפיסת הובלה אינטגרטיבית, המשלבת בין הפן המנהלי והפן האקדמי באופן המביא לידי ביטוי את מגוון היכולות ונקודות המבט.

אנחנו מאמינים שייזום, פיתוח ותמיכה שיטתית ברשת של מנהיגים בכירים, בהווה ובעתיד, יכולה לייצר מנוף לתהליך שיטתי של סגירת הפער הקיים הן ברמה המוסדית והן ברמה הלאומית.

ברוח זו, המחברת בין אתגרי הסביבה המשתנה ומאפייני המנהיגות באקדמיה, נבנתה תכנית הכנס:

נפתח בהרצאת אורח של כפיר דמארי מיזמי SPACE-IL שתתמקד במנהיגות ויזמות בסביבה משתנה וכיצד אלה מציבים אתגרים בפני ההשכלה הגבוהה. לאחר מכן יתקיים פאנל בהשתתפות פרופ׳ יולי תמיר, פרופ׳ יוסף קלפטר ופרופ׳ משה סידי, בכירים במערכת האקדמית שסיימו את תפקידם ומתבוננים באופן רפלקטיבי על דפוסי המנהיגות וההובלה המצויים והנדרשים.

לאחר מכן  יציגו משתתפי המחזור הראשון וצוות התכנית תובנות מתוך הלמידה ודגשים להמשך התכנית. נציגי השותפים לתכנית מהמל״ג / ות״ת ומקרן רוטשילד יברכו את שני המחזורים, המתחיל והמסיים, ויעניקו תעודות למסיימים.

מאחלים הנאה, עניין וערך
צוות התכנית