ביקור בקמפוס החרדי

ביקור בקמפוס שטראוס- קמפוס חרדי

יום שני 20.5.2024 – יום שני 20.5.2024

להרשמה התחברו את הכניסו פרטים:

ברור לכול שחסם משמעותי בפני מיצוי יכולות התעסוקה של חרדים, מעבר לנכונותם להשתלב בכוח העבודה, הוא יכולתם להשתלב בתעסוקה איכותית. כפי שהראה איתן רגב, חינוך משמעותי בבית הספר משפיע על השכלה אקדמית, והשכלה אקדמית משפיעה מאוד על יכולת ההשתכרות. כדי להשפיע לטובה על השתלבותם של חרדים בתעסוקה איכותית הממשלה פועלת, יחד עם המועצה להשכלה גבוהה, הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, האוניברסיטאות והמכללות ושורה של ארגונים, לשם שילוב חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה. (פרידמן, 2021)

האתגר של שילוב חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה, כדי לשלבם אח"כ בשוק העבודה הוא אתגר הן לחברה החרדית והן למערכת ההשכלה הגבוהה. המפגש בין העולמות והערכים השונים מייצרים מורכבויות לא אחת, כמו גם דילמות מהותיות ופרקטיות שיש ליישב על מנת לממש את המטרה.

כחלק מפעילות הרשת השנתית, ביום שני ה-20.5.24 בין השעות 09:30-13:00, נקיים יום סיור ולמידה בנושא, בקמפוס שטראוס בירושלים.
"קמפוס שטראוס" הינו קמפוס לימודים חרדי מבית היוצר של מכון ‘לומדה’ והמכללה האקדמית ‘הדסה’. הקמפוס ממוקם במרכז השכונות החרדיות בירושלים ובמסגרתו ניתן לרכוש מגוון תארים של מכללת הדסה במקצועות כגון: אופטומטריה, ביוטכנולוגיה, ניהול, מדעי המחשב, מעבדה רפואית, הפרעות בתקשורת ועבודה סוציאלית.
במסגרת הביקור נפגוש את הרב יעקב ירוסלבסקי, מנכ"ל הקמפוס; גב' רבקה ירוסלבסקי, מנהלת הקמפוס; הרב מנחם אייזן, מנהל מערך הלימודים; אביתר כהן, סמנכ"ל מנהל תלמידים. במפגש איתן.ם נשמע יותר לעומק על האתגרים והייחודיות של תכניות השכלה לחרדים.ות באקדמיה, על המפגש בין השכלה ומקומה של המשפחה והקהילה. נסיים את הביקור במגש בלתי אמצעי עם סטודנטיות וסטודנטים.