מנהיגות חוצת פרופסיות- הכנס ה-5 של רשת העמיתים.תות של מובילים.ות באקדמיה

28.07.2024 כנסים ואירועים
LIA_confrence_2024_new

שותפות חוצת פרופסיות

כנס הרשת השנתי של "מובילים באקדמיה"

18-19.7.2024

 

מתחילתה של תכנית "מובילים באקדמיה", לפיתוח מנהיגות בכירה בהשכלה הגבוהה, לפני כשש שנים, הובלנו את הרעיון ותפיסת ההפעלה של ה״שותפות האקדמית״ בין המערך המינהלי והאקדמי הן בהרכב המייצג של העמיתות והעמיתים והן במסרים. השותפות האקדמית מחדדת את העובדה שכל חברות וחברי הארגון, מכל המערכים, הם אנשי ונשות אקדמיה המכוונים ומכוונות להוציא לפועל את הייעוד המוסדי, ובאופן קונקרטי לסייע לשפר את איכות וכמות התוצר המחקרי, להרחיב ולהעמיק את התרומה החינוכית, להנגיש ולאפשר העברה של ידע מהמוסד האקדמי לפלטפורמות יישומיות שונות ולהגדיל את האימפקט.

 

בשנים האחרונות ובוודאי בראייה עתידית, חשיבותה של השותפות האקדמית מתחדדת באופן בולט יותר. זאת נוכח העובדה שקידום משימות הליבה של המוסד האקדמי והמאמץ לשמר את הרלבנטיות שלו בעולם משתנה, מחייבות שיח מתמשך עם תחומי מומחיות ופרופסיות נוספות ומשלימות מעולמות מגוונים. פרופסיות כגון: מחשוב ותקשוב, ביג-דטה ובינה מלאכותית, מדעני סגל, טכנולוגים ומפעילי מכשור חדשני, פסיכו-פדגוגיה, פדגוגיה דיגיטלית, ניהול קמפיין ולובינג, ניהול קשרי קהילה, השלכות סביבתיות וניהול בר-קיימא, מדידת אימפקט ועוד. פרופסיות אלה, שילכו ויתווספו עם השנים, לצד הפרופסיות המינהליות המתמשכות של כספים, לוגיסטיקה, בינוי, משאבי אנוש, מזכירות אקדמית, מינהלות המחקר ועוד, חייבות לקבל מקום מובנה ושיטתי בפוקוס, בתהליכי הניהול הארגוני ובשיח האקדמי הליבתי.

 

במסגרת כנס הרשת השנתי של התכנית, הרחבנו את הרעיון של שותפות אקדמית לכדי מנהיגות חוצת פרופסיות וחיפשנו יחד אחר מנגנונים ופרקטיקות ארגוניות שמאפשרים מימוש של תפיסת השותפות. בחנו את הפער בין תמונת העתיד הרצויה לבין תמונת המצב הרצויה, וניסינו לאתר גורמים מעכבים שמובנים היום בתוך הפעילות המוסדית. פגשנו מובילות ומובילים מתחומי שונים, אך דומים לאקדמיה בייחוד הפרופסיונאלי שלה (אומנות, רפואה וספורט), ושמענו מהן.ם על העשייה חוצת הפרופסיות שלהן.ם. נוסף על כן, שמענו מס' הרצאות TED שאפשרו הצצה להובלה של תהליכים חוצי פרופסיות במוסדות שונים וסביב אתגרים שונים.

 

על מנת להמשיך לתחזק את הרישות בין עמיתות ועמיתי הרשת השונים חילקנו תעודות סיום למחזור ה', קיימנו כהרגלנו התייעצויות עמיתות.ים מגוונות על אתגרים משולחנות העבודה של הבוגרות.ים ונהננו מערב נעים, קרוב ומשעשע בפורומים מחזוריים.

 

תודה לעל העמיתות.ים שלקחו חלק פעיל בהנחייה, הצגה, השתתפות בכנס!

היה תענוג ללמוד אתכן.ם.