To Implement Change, You Don’t Need to Convince Everyone at Once

מובילי ומובילות שינוי מאמינים שהשקת תהליך שינוי דורשת שכנוע המוני. שנים של מחקר מוכיחים שמדובר בתפיסה שגויה. לא צריך להתחיל בגדול ולשכנע את הרוב, ההיפך, עדיף לשכנע מיעוט שמאמין בצורך בשינוי ואלה יעזרו לקדם את הרעיון. השאר יצטרפו כשירגישו שהשינוי עובד.

במאמר שפורסם בHarvard Business Review מוצעת אסטרטגיה לרתימת תומכים לקידום תהליכי שינוי. לפי המאמר תהליכי שינוי נכשלים לעיתים בגלל הקושי לשכנע את העובדים ביתרונותיהם. אנשים בדרך כלל נוטים להתלהב משינוי כאשר מדובר ברעיון שלהם, אך מתקשים לשתף פעולה כאשר נוצרת התחושה שהשינוי נכפה על ידי אחרים.

מסיבה זו נוצרה אצל חלק ממובילי ומובילות השינוי תפיסה הגורסת שיוזמות שינוי צריכות להיות מושקות בקמפיין רחב שאמור לגייס את העובדים. מדובר בתפיסה בעייתית כיוון שלרוב ההשקה הגדולה יוצרת התנגדות וחשש מהשינוי עוד לפני כניסתו לפועל.

על פי המאמר מומלץ להתחיל בקטן. לא צריך לשכנע את כולם כדי שהשינוי יצליח. במקרים רבים מיעוט משמעותי יכול להספיק כדי ליזום ולהניע שינוי משמעותי שיחלחל לתוך הארגון בזכות אותו מיעוט מגויס.

יעיל יותר להתחיל את התהליך בזיהוי הדמויות שכבר מתלהבות מהרעיון ומעוניינים בהצלחתו. לכן מומלץ לא לשמור בסוד על הרעיון אלא לחשוף אותו לכמה שיותר אנשים ולזהות "מי בעניין". החשיפה המוקדמת תאפשר גם להציף מוקדם קשיים אפשריים ולפתח את הרעיון באופן שיוכל להתמודד עם קשיים אלו.

הצלחות קטנות רותמות שותפים. אם מצליחים לפרק את הרעיון לשלבים ולייצר הצלחות קטנות לאורך הדרך, כמות התומכים תגדל ותקל על המשך התהליך.

למאמר המלא