Seven principles for effective change management in higher education

כדי לשפר את הסיכויים ליישום תהליך שינוי ניסחו בחברת היעוץ Deloitte שבע העקרונות לניהול תהליך שינוי מוצלח במוסדות להשכלה גבוהה

הטקסט דן באתגרים ומציג שבעה עקרונות לניהול שינויים יעיל בהשכלה הגבוהה:

מוסדות להשכלה גבוהה עומדים בפני לחץ משמעותי לשינוי בהיבטים שונים כמו הטמעת טכנולוגיות חדשות, קידום יעילות, הצלחת סטודנטים, בקרת עלויות, קידום מחקר וגיוס כישרונות. אך במקרים רבים המוסדות ממקדים את משאביהם אך ורק בפרויקט השינוי עצמו ומזניחים את מחויבותם לבעלי העניין.

זאת למרות שבעלי העניין יהיו מי שיאמצו את השינוי ויתרמו לקידומו. זו חשיבה לטווח קצר הפוגעת ברוב תהליכי השינוי המקודמים במוסדות להשכלה גבוהה והופכת את תוצאותיהם ללא אפקטיביות.

 

שבעה עקרונות לניהול שינויים אפקטיבי:

  1. דעו מה הכיוון מההתחלה: למנהיגים צריכה להיות חזון ברור לגבי התוצאות והשיפורים הרצויים שיושגו בזכות השינוי. החזון חיוני לרתימת שותפים ולתקשורת אפקטיבית של התהליך.
  2. הבן את התרבות הארגונית: על מובילים ומובילות באקדמיה להקדיש זמן להבין את התרבות הארגונית הקיימת במוסד. כל יוזמת שינוי צריכה ליישר קו, לכבד ולקיים את ערכי המוסד כדי למנוע התנגדות.
  3. תקשורת היא המפתח: תקשורת אפקטיבית היא חיונית. חשוב להעביר את מידע הנוגע לתהליך השינוי בדרכים שונות ולכלול גם הזדמנויות לדיאלוג דו-כיווני כדי להבטיח שהמסר יתקבל היטב.
  4. להזדהות עם העובדים: בדומה לחוויית הלקוח, יש לקחת בחשבון את חווית העובד במהלך השינוי. ההבנה כיצד השינוי ישפיע על העבודה היומיומית היא חיונית.
  5. צור תרחישים של Win-Win: מצא דרכים להבהיר לשותפים כיצד המוסד, המחלקות והאנשים יפיקו תועלת מהשינויים, תוך יצירת תמריץ חיובי לאימוץ השינוי.
  6. תכנן תהלי צומח: החזון לשינוי יכול לנבוע ממטרה נועזת אבל חשוב לפרק אותו לסדרה של צעדי שינוי קטנים שיצטברו באופן עקבי. באופן כזה תבנה אמון בתוך הארגון לטובת השינוי הרחב.
  7. מדד להצלחה: חיוני להגדיר קריטריונים להצלחה במסגרת תהליך השינוי וכך להבטיח שהתהליך תואם את החזון והיעדים של הפרויקט מלכתחילה.

למאמר המלא