שבע דרכים יעילות ולא יקרות לעזור לחברי סגל שחוקים

שחיקה הייתה בעיה נפוצה באקדמיה בעיקר בגלל ההשקעה הרגשית הגבוהה הנדרשת בהוראה. זו בעיה מורכבת שמובילים ומובילות באקדמיה יכולים להתמודד איתה גם  ללא עלויות תקציביות גבוהות. האתר academic-leader.com הקדיש לנושא מאמר ופורש 7 דרכי פעולה עיקריות.

מגפת הקורונה הציפה את בעיית השחיקה בסגלים במוסדות ההשכלה הגבוהה, אך שחיקה הייתה בעיה נפוצה באקדמיה עוד לפני המגיפה, בעיקר בגלל ההשקעה הרגשית הגבוהה הנדרשת בהוראה. זו בעיה מורכבת שהמנהיגות האקדמית יכול לצמצם ללא עלויות תקציביות גבוהות.

אלו הן שבע פעולות יעילות יחסית ובעלות סבירה שמנהיגים אקדמיים יכולים לנקוט:

הכר בבעיה: צור תוכניות להכרה בתרומה של הסגל ואפילו הענק פרסים בכדי לגרום לחברי הסגל להרגיש מוערכים על השקעתם. הכרה פומבית בהישגים בהוראה, במחקר האקדמי ובתרומה ליוזמות שונות, תגרום לשינוי משמעותי. חשוב לכלול בכך גם את סגל הנלווה ולא רק את הסגלים הבכירים. גם הם זקוקים להכרה במומחיותם ובתרומות שלהם לסטודנטים, לפקולטה ולמוסד.

תוכניות להכשרת מנהיגות: פתח תוכניות המציעות לחברי הסגל בפקולטה הזדמנות לקידום לתפקידי מנהיגות. השקעה בתוכניות אלו תומכת ויוצרת אופק להתפתחות בפקולטה. תוכניות להכשרת מנהיגות יכולות לעזור לזהות מנהיגים פוטנציאליים ולבסס קבוצה עתודה מנהיגותית שתסייע בביצוע משימות חשובות.

הקצו זמן לעיסוק בניהול מתחים ואיזון חיים – עבודה: צרו אפשרות לעובדים להתאמן בניהול מתחים ולמידה על כלים לאיזון חיים ועבודה, במהלך יום העבודה. שקול לשלב הכשרה וסדנאות בתחומים האלה בסמינרים מחלקתיים או כתחליף חד פעמי למועצת פקולטה. השקיעו בעסקת איש מקצוע שיספק את מפגש ההכשרה או הסדנה ותנו לצוות את ההרגשה שרווחתם חשובה לכם. תגלו שמדובר השקעה מועילה במיוחד.

יצירת היציע של משאבים לרווחה נפשית, בריאותית וכלכלית: מוסדות להשכלה גבוהה מציעים לסטודנטים משאבים זמנים לשמירה על רווחתם הנפשית, הבריאותית וכללית. הרחב את הזמינות של משאבים אלו גם לחברי הסגל. חשוב לדאוג שחברי הסגל ידעו על המשאבים העומדים לרשותם. ניתן לשתף אותם באופן קבוע באמצעות ידיעון או מייל בתחילת כל סמסטר. בקשו מחברי הסגל משוב בנוגע למשאבים הנוספים הנדרשים לדעתם. התנהלו בשקיפות בנוגע למגבלות במדיניות המוסדית בנושאים הקשורים לעומס עבודה ובתגמולים.

על ידי יישום פעולות אלה, מנהיגים אקדמיים יכולים להפגין תמיכה ברווחת חברי הסגלים בפקולטה ולתרום לשימור חברי סגל פרודוקטיביים, אפילו על רקע אילוצים כספיים. זכרו, סגל משגשג הוא נכס יקר ערך עבור כל מוסד.

קישור למאמר המלא